مدتی است مهدکودکی در چین، تغییر کاربری داده و به‌جای کودکان، از سالمندان ثبت‌نام و پذیرایی می‌کند. البته خانم لی‌شیو لینگ، مدیر این مهدکودک برای این اقدام خود، ۲دلیل محکم داشت.

مهدکودک

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: اول اینکه ثبت‌نام کودکان روزبه‌روز در این مهد کودک کمتر شده و دوم اینکه مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها هم مثل بچه‌ها، از محیط شاد مهدکودک، لذت می‌برند و احساس جوانی می‌کنند.

بیش‌تر بخوانید:

هر خانه فقط به قیمت یک اسپرسو!

آمارها چه می‌گویند؟

براساس آمارهای رسمی، چین در سال ۲۰۲۳ میلادی، شاهد افزایش قابل‌توجهی در جمعیت سالمندان بود و نزدیک به ۱۷میلیون نفر به افراد بالای ۶۰سال در این کشور اضافه شد. سالمندان چینی حالا و در سال ۲۰۲۴بیش از ۲۰درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند و پیش‌بینی می‌شود این آمار تا سال ۲۰۳۵، نزدیک به یک‌سوم افزایش یابد. به همین نسبت در طول این سال‌ها، رشد تولد در این کشور کاهش یافته و باعث شده در سال گذشته میلادی نزدیک به ۱۵هزار مهدکودک تعطیل شوند.

ایده‌ای مترقی!

پیش‌دبستانی خانم لی در سال ۲۰۰۵تأسیس شد و در طول این مدت، حتی سال‌هایی شده بود که مهدکودک او به ۲۸۰کودک هم خدمت می‌کرد، اما به مرور زمان این آمار کاهش یافت و سال گذشته، مهد کودک او بسته شد. خانم لی گفت: «ما با این تغییر کاربری، از ورشکستگی نجات پیدا کردیم و حالا ۱۰۰دانش‌آموز منظم و حرف‌گوش‌کن داریم؛ البته دانش‌آموزانی با میانگین سنی بالای ۶۰سال!»

خانم لی ادامه داد: «ایده ما کاملا مترقی است و دانش‌آموزان جدید ما برای تحقق رؤیاهایی به اینجا می‌آیند که در کودکی به آنها نرسیده‌اند. در اینجا اعتماد به نفس پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها افزایش می‌یابد.» در این مهدکودک، حالا کلاس‌های موسیقی، مدل‌سازی‌ و دیگر کلاس‌های فرهنگی و ورزشی برای سالمندان تشکیل می‌شود.

کد خبر 867797

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha